avatar Ten blog rowerowy prowadzi gilanel z miasteczka Leżajsk. Mam przejechane 13608.19 kilometrów w tym 2743.68 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.53 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy gilanel.bikestats.pl
  • Sprzęt Evado 1.2 - Sprzedany

Pierwsza jazda z SPD + malowanie rowerka

Niedziela, 24 października 2010 · dodano: 24.10.2010 | Komentarze 3

No i nadszedł ten dzień. Pomimo że nadal trochę jestem chory, wytrzymać nie mogłem, musiałem spróbować jazdy w SPD.
Po pierwsze nareszcie jeżdżę w porządnych butach, jak dotąd używałem "halówek" a one mają jak wiadomo bardzo miękką podeszwę i tu dochodzi drugie wrażenie.
Sztywna podeszwa do naprawdę coś, jeździ się super.
A co do wypinania.... no cóż trzeba oduczyć się nawyku ponoszenia stopy z pedała i wyrobić nawyk "wykręcania". No i nabrać wprawy w wpinaniu się w zatrzask.
W sumie oficjalnie przyznaję że zostałem nawrócony na SPD. Teraz jazda bez nich będzie dziwna ;-)

A odnośnie samych pedałów... jak kupujecie to kupujcie z zatrzaskami z dwóch stron.
Nawet jeśli to miały by być platformowo - zatrzaskowe
Powód banalny - zatrzask z jednej strony powoduje że pedał nie jest w równowadze i zawsze przekręca się tak że zatrzask jest na dole... utrudnia to wpinanie. Szczególnie jak jedziemy po mieście drogą i trzeba zwracać uwagę na auta a nie patrzeć się na pedał jak jest ustawiony.

No i teraz wracamy do rowerku
Standardowo rower jest wyposażony w przednią zębatkę która jest cała srebrna co z srebrną ochroną największej zębatki wygląda IMHO jak wielki srebrny talerz.
Jak zamawiałem rowerek, w katalogu zębatka była czarna co bardzo mi odpowiadało.
Niestety rowerek przyszedł do sklepu ze srebrnym talerzem
A jako że nie mam już funduszów (które poszły na buty i pedały SPD) i nie stać mnie na korbe jak niżej

pozostało stare dobre Polak Potrafi
Tak więc najpierw ściągłem osłonę a następnie czarną matową farbą zamalowałem zębatkę. Efekt po nałożeniu pierwszej warstwy jest pokazany niżej

Evado 1.2 z 1 warstą czarnej farby na zębatce © Przemas

Teraz czeka mnie maskowanie innych części i malowanie finalne, przy okazji kupiłem nową farbę w sprayu gdyż ta używa teraz jest już stara i z matu zrobił się pół mat

No i czeka mnie jeszcze zakładanie nowych opon. Ale to już na zimę jak przestanę jeździć. Nowe opony to Schwable MARATHON CROSS z odblaskowym paskiem na boku,
Poniżej zdjęcie jak wyglądają te opony po oświetleniu lampą błyskową
Opony Schwable MARATHON CROSS po oświetleniu lampą błsykową © Przemas

Zdjęcie zrobione specjalnie tak aby aparat ustawił się na jasność ścian w przedpokoju, pozostawiając salon ciemny, tylko z odblaskiem opon.

No i polecę jeszcze czapeczkę gdyż jestem z niej bardzo zadowolony
czapeczka to Accent-Czapka membrana na taką pogodę jak dziś, silny wiatr niska temperatura, jest super, czoło i uszy chronione przed wiatrem i zimnym powietrzem a góra i tył głowy chronione przed potem membraną.

I na koniec, moje marzenie.... niestety z braku funduszy odległe. Mam nadzieję że w następnym roku nie zmienią malowania. Lubie ramy białe lub białe + inny kolor (jak ta lub w moim Hexagonie V3)